Mengidentifikasi Kisah-Kisah Dalam Al-Qur’an dan Menemukan Hikmah di Dalamnya Menurut Ulama Manna Al Qattan

Authors

  • M. Habib Ismail Ramadhan Universitas Islam Negri Sumatera Utara
  • Muhammad Alfiansyah Universitas Islam Negri Sumatera Utara
  • Dedi Masri Universitas Islam Negri Sumatera Utara
  • Shah Umar Hazrian Universitas Islam Negri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.59059/tabsyir.v4i3.168

Keywords:

The Story of Al Qu'ran, Finding Wisdom

Abstract

In uncovering the insights contained in the stories of the Koran, the researcher conducted a top-down examination of the background of the verses of the Koran, focusing on the structure of the story, the personality of the characters, and the ethical messages contained therein. They also use Islamic learning standards, such as tawhid (belief in one God), profound qualities (ethical qualities), and morals, as reasons for finding shrewdness suggested. This exploration makes a significant commitment to increasing our understanding of possible interpretations of the Qur'an and understanding how researchers differentiate the stories in it and trace the asceticism in it. By knowing these tips, Muslims can apply them in their regular routines and determine the otherworldly and moral advantages of studying the Koran.

References

Darmayanti, H. (2019). KISAH-KISAH DALAM AL-QURAN DALAM PERSPEKTIF PENDIDIKAN. JURNAL ILMIAH EDUKATIF, 5(1), 58–65. https://doi.org/10.37567/JIE.V5I1.58

Faisal, M. (2022). PENGUATAN NILAI-NILAI PENDIDIKAN KARAKTER MELALUI KISAH-KISAH AL QUR'AN PERSPEKTIF TAFSIR TARBAWI. Attaqwa: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 18(1), 34–45. https://jurnal.staidagresik.ac.id/index.php/attaqwa/article/view/212

Nugroho, I. (2017). NILAI-NILAI PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM KISAH-KISAH YANG TERKANDUNG AYAT AL QURAN. P, 8(1), 2549–7146. http://jurnal.uhamka.ac.id/index.php/jpi

Haris, A. (2018). KAJIAN KISAH-KISAH DALAM AL- QUR ’ AN. 5(1), 59–71.

Hermanto, E., Nurfajriyani, N., Putra, A., & Akbar, A. (2020). Kisah Dalam Al-Qur’an (Studi Kitab Madkhal Ila Al-Quran Al Karim Karya Mohammed Abed Al-Jabiri). Perada, 3(1), 1–10. https://doi.org/10.35961/perada.v3i1.132

Humaedah. (2021). KISAH-KISAH DALAM AL-QUR’AN PERSPEKTIF PENDIDIKAN ISLAM. Frontiers in Neuroscience, 14(1), 1–13.

Majid, M. S., Rohman, A., Sunan, U. I. N., Yogyakarta, K., Sunan, U. I. N., & Yogyakarta, K. (2023). ISLAM juga didalamnya pelajaran-pelajaran yang dapat diambil . Dengan muatan fiktif , ia bukanlah legenda yang berbau mitos . Kisah. 2, 29–48.

Nashrullah, M. I. (2020). KISAH KISAH DALAM ALQUR’AN DAN RELEVANSINYA DENGAN NILAI NILAI PENDIDIKAN ISLAM. 127–146.

Rofiah, N. H. (2014). Kisah-Kisah Dalam Al-Qur’an Dan Relevansinya Dalam Pendidikan Anak Usia Sd/Mi. Kisah-Kisah Dalam Al-Qur’an Dan Relevansinya Dalam Pendidikan Anak Usia Sd/Mi, 8–9.

Satiawan, Z. (2020). KISAH Al- QUR ’ AN SEBAGAI MEDIA PENDIDIKAN Qur ’ anic Story as Educational Media Zenal Satiawan Tazkiyyah Center Batam Email : satya_zein@yahoo.com PENDAHULUAN Ilmu dalam pandangan agama Islam memiliki kedudukan dan tujuan yang begitu mulia . Islam menet. 6(1), 30–49.

Downloads

Published

2023-06-21

How to Cite

M. Habib Ismail Ramadhan, Muhammad Alfiansyah, Dedi Masri, & Shah Umar Hazrian. (2023). Mengidentifikasi Kisah-Kisah Dalam Al-Qur’an dan Menemukan Hikmah di Dalamnya Menurut Ulama Manna Al Qattan. Tabsyir: Jurnal Dakwah Dan Sosial Humaniora, 4(3), 136–147. https://doi.org/10.59059/tabsyir.v4i3.168