Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Bagi UMKM Limunite di Kelurahan Sukorejo Kota Blitar
DOI:
https://doi.org/10.59059/jpmis.v2i2.163Keywords:
Social Media, Promotion, Strategy BusinessAbstract
This study aims to observe the use of Instagram social media as a promotional means for MSME Limunite in the village of Sukorejo City of Blitar. The research method used is qualitative, involving Limunite MSMEs. Data collected through interviews and observations. The results of this study indicate that the social media of the Instagram can be an effective promotion of that MSMEs. Through social media Instagram This Limunite MSMEs can expand its sales by making visual content such as photo products and promotional videos that can increase sales. The conclusion of this study is the use of Instagram social media as a promotion of facilities for MSMEs Limunite in the Sukorejo has a great opportunity by using promotion.
References
APJII. (2023, March 10). Survei APJII Pengguna Internet di Indonesia Tembus 215 Juta Orang. Bisnis.Com.
Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). "Pelatihan Kewirausahan Berbasis Digital Marketing Pada Umkm Di Kecamatan Lakarsantri: Praktik Kuliah Kerja Nyata". Jurnal Abdimas Patikala Vol. 1, No.4. hal. 325-331.
Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). “Pengembanganpemasaran Online Melalui Digital Marketing Dalam Meningkatkan Kewirausahaan UMKM Di Kelurahan Bongkaran.” Jurnal Abdimas Patikala. Vol. 1, No. 4. Hal. 332-341.
Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). “Pelatihan Kerajinan Batik Dalam Rangka Mewujudkan Kampung Batik sebagai Ikon Khas Kelurahan Pakal.” Literasi : Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, Volume 2, Nomor 2, Agustus 2022 : 675-683.
Ekonomi, J., Dan Sosial, B., Fantini, E., Sofyan, M., & Suryana, A. (n.d.). Optimalisasi Sosial Media Sebagai Sarana Promosi Usaha Kecil Menengah Meningkatkan Penjualan di Masa Pandemi Covid-19. Februari 2021 EMBISS, 1(2), 126. https://embiss.com/index.php/embiss
Monavia Ayu Rizaty. (2022, August 3). Pengguna Instagram Indonesia Terbesar Keempat di Dunia. Dataindonesia.Id.
Penggunaan, M., & Masyarakat, M. (n.d.). Direktorat Jenderal Informasi dan Komunikasi Publik KEMENTERIAN KOMUNIKASI DAN INFORMATIKA REPUBLIK INDONESIA MEDIA SOSIAL.