Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Bagi UMKM Limunite di Kelurahan Sukorejo Kota Blitar

Authors

  • Regita Endah Cahyaning Naya Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Ririn Putri Anggraeni Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Fadilah Rizqi Muhamad Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Gideon Setyo Budiwitjaksono Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.59059/jpmis.v2i2.163

Keywords:

Social Media, Promotion, Strategy Business

Abstract

This study aims to observe the use of Instagram social media as a promotional means for MSME Limunite in the village of Sukorejo City of Blitar. The research method used is qualitative, involving Limunite MSMEs. Data collected through interviews and observations. The results of this study indicate that the social media of the Instagram can be an effective promotion of that MSMEs. Through social media Instagram This Limunite MSMEs can expand its sales by making visual content such as photo products and promotional videos that can increase sales. The conclusion of this study is the use of Instagram social media as a promotion of facilities for MSMEs Limunite in the Sukorejo has a great opportunity by using promotion.

References

APJII. (2023, March 10). Survei APJII Pengguna Internet di Indonesia Tembus 215 Juta Orang. Bisnis.Com.

Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). "Pelatihan Kewirausahan Berbasis Digital Marketing Pada Umkm Di Kecamatan Lakarsantri: Praktik Kuliah Kerja Nyata". Jurnal Abdimas Patikala Vol. 1, No.4. hal. 325-331.

Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). “Pengembanganpemasaran Online Melalui Digital Marketing Dalam Meningkatkan Kewirausahaan UMKM Di Kelurahan Bongkaran.” Jurnal Abdimas Patikala. Vol. 1, No. 4. Hal. 332-341.

Gideon S. Budiwitjaksono, dkk. (2022). “Pelatihan Kerajinan Batik Dalam Rangka Mewujudkan Kampung Batik sebagai Ikon Khas Kelurahan Pakal.” Literasi : Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, Volume 2, Nomor 2, Agustus 2022 : 675-683.

Ekonomi, J., Dan Sosial, B., Fantini, E., Sofyan, M., & Suryana, A. (n.d.). Optimalisasi Sosial Media Sebagai Sarana Promosi Usaha Kecil Menengah Meningkatkan Penjualan di Masa Pandemi Covid-19. Februari 2021 EMBISS, 1(2), 126. https://embiss.com/index.php/embiss

Monavia Ayu Rizaty. (2022, August 3). Pengguna Instagram Indonesia Terbesar Keempat di Dunia. Dataindonesia.Id.

Penggunaan, M., & Masyarakat, M. (n.d.). Direktorat Jenderal Informasi dan Komunikasi Publik KEMENTERIAN KOMUNIKASI DAN INFORMATIKA REPUBLIK INDONESIA MEDIA SOSIAL.

Downloads

Published

2023-06-20

How to Cite

Regita Endah Cahyaning Naya, Ririn Putri Anggraeni, Fadilah Rizqi Muhamad, & Gideon Setyo Budiwitjaksono. (2023). Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Bagi UMKM Limunite di Kelurahan Sukorejo Kota Blitar. Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia Sejahtera, 2(2), 27–34. https://doi.org/10.59059/jpmis.v2i2.163