Branding dan Pemanfaatan Media Sosial dalam Meningkatkan Penjualan Nasi Uduk Ayam Geprek ECO

Authors

  • Aurellius Krisna Putra Universitas Multimedia Nusantara
  • Andreas Candra Universitas Multimedia Nusantara
  • Claudius Kristian Hery Universitas Multimedia Nusantara
  • Illona Hartanto Universitas Multimedia Nusantara
  • Jennifer Huang Universitas Multimedia Nusantara
  • Jemmy Jemmy Universitas Multimedia Nusantara
  • Lauren MI. Aidelin Universitas Multimedia Nusantara
  • Santi Rimadias STIE Indonesia Banking School

DOI:

https://doi.org/10.59059/jpmis.v3i4.1899

Keywords:

MSMEs, Social Media, Branding

Abstract

The growth of the digital era has brought changes in the operations of Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs). The key to the success of MSMEs today can be supported by branding and the use of social media. The use of social media is still not optimal. However, business actors already have a fairly inherent branding, namely ECO which means "Delicious". The writer here is a facilitator to bridge business actors to enter the digital world and help market it through social media. In addition, the author also physically assisted in the form of making a logo, creating a new menu, creating social media accounts (Instagram), creating video content, giving banners and giving new aprons to help increase sales and cleanliness of Nasi Uduk Ayam Geprek ECO

References

Kementerian Keuangan Republik Indonesia. (2023, Juni 27). Kontribusi UMKM dalam perekonomian Indonesia. Diambil pada 5 Desember 2024, dari https://djpb.kemenkeu.go.id/kppn/lubuksikaping/id/data-publikasi/artikel/3134-kontribusi-umkm-dalam-perekonomianindonesia.html

Kemp, S. (2024, Februari 21). Digital 2024: Indonesia — DataReportal – Global Digital Insights. DataReportal. Diambil pada 5 Desember 2024, dari https://datareportal.com/reports/digital-2024-indonesia

Nugroho, M. A. (2023). Hubungan kesiapan teknologi dengan persepsi kebermanfaatan teknologi pada UMKM (11th ed., Vol. 2). Nominal: Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen.

Purbohastuti, A. W. (2017, Oktober). Efektivitas media sosial sebagai media promosi. Jurnal Teknologi dan Pendidikan, 12(2). Diambil dari https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/JTE/article/download/4456/3213

Rizti, F. (2024, Mei 29). Jumlah pengguna internet di Indonesia. 185,3 juta pengguna internet tercatat di Indonesia pada 2024. Diambil pada 5 Desember 2024, dari https://data.goodstats.id/statistic/1853-juta-pengguna-internet-tercatat-di-indonesia-pada-2024-JFNoa

Yusri, M. (2020). Analisis deskriptif pengembangan ekonomi lokal (PEL) dan kaitannya dengan pengembangan wilayah berkelanjutan. Diambil dari https://publication.umsu.ac.id/index.php/ht/article/download/799/761/2094

Downloads

Published

2024-12-13

How to Cite

Aurellius Krisna Putra, Andreas Candra, Claudius Kristian Hery, Illona Hartanto, Jennifer Huang, Jemmy Jemmy, … Santi Rimadias. (2024). Branding dan Pemanfaatan Media Sosial dalam Meningkatkan Penjualan Nasi Uduk Ayam Geprek ECO. Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia Sejahtera, 3(4), 103–113. https://doi.org/10.59059/jpmis.v3i4.1899