Peningkatan Brand Awareness Dengan Pemanfaatan Digital Marketing Pada UMKM “RKT Kitchen”

Authors

  • Cynarawita Firjatullah Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Sonja Andarini Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.59059/jpmis.v2i3.314

Keywords:

Training, Mentoring, Digital Marketing, Brand Awareness

Abstract

Low competitiveness is usually caused by the inadequate ability to sell business actors. Thus, the purpose of this service is to increase MSMEs actors' understanding of the value of digital media for marketing and to build product identity through training and mentoring. UMKM RKT Kicthen in Rungkut Asri, Surabaya, became partners for this activity. By providing training in the form of Digital Marketing outreach, registering business locations on Gmaps, product photos, logo and packaging designs and product catalogs. The results of this community service project show that RKT Kicthen MSMEs actors receive education about the need to market products using digital media. Through training and mentoring it is expected to be able to increase Brand Awareness so that MSME actors can expand their market and competitiveness in utilizing Digital Marketing.

References

Hakim, L. (2019). Pelatihan Pemasaran Online Berbasis Marketplace Bagi UMKM Dalam Merespon Perubahan Perilaku Konsumen. LOYALITAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 74-91.

Hodijah, C., & Kusnara, H. P. (2023). Optimalisasi Digital Marketing Sebagai Media Pemasaran Produk Dan Sekaligus Pelestarian Seni Budaya Sunda Paguyuban Ranggon Uyut Di Desa Cikeruh Jatinangor. Jurnal Pengabdian Mandiri, 2(1), 29-34.

Mahmudah, S. M., & Rahayu, M. (2020). Pengelolaan konten media sosial korporat pada instagram sebuah pusat perbelanjaan. Jurnal Komunikasi Nusantara, 2(1), 1-9.

Musfirah, R., & Swasti, I. K. (2023). Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Untuk Peningkatan Brand Awareness UMKM “Dapoer Kerontang”. ALKHIDMAH: Jurnal Pengabdian dan Kemitraan Masyarakat, 1(3), 34-44.

Ni Wayan Rustiarini, Ni Putu Nita Anggraini, I Ketut Sassu Budi Satwam. "PERANCANGAN KATALOG PRODUK UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN UMKM." JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri), 2021.

Pebrina Swissia, Halimah. "OPTIMALISASI DIGITAL MARKETING DALAM MENINGKATKAN BRANDING PADA UMKM TEMPE MBAH MUL DI DESA PURWOTANI." Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2023.

Puji Muniarty, Wulandari, Aliah Pratiwi, M Rimawan. "PENGABDIAN KEPADA MASYARAKAT MELALUI KULIAH KERJA NYATA." JOURNAL OF EMPOWERMENT, 2021.

Sari, R. K., Rijal, M. S., Utama, S. P., Zairina, A., Modiana, Y. Q., Widyastuti, D., & Perdana, R. G. (2023). EMPOWERING UMKM DENGAN PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING PADA PAGUYUBAN DESTINASI USAHA KASEMBON MALANG. Journal Community Service Consortium, 3(1).

Sari, Widya. "PENDAMPINGAN PENGEMBANGAN PEMASARAN DAN KEWIRAUSAHAN UMKM ULTRA MIKRO MELALUI PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING." JOURNAL OF EMPOWERMENT, 2021: VOL. 2, No. 2.

Slamet Riyanto, Muh Nur Luthfi Azis,Andi Rahman Putera. "Pendampingan UMKM dalam Penggunaan Digital Marketing pada." JURNAL ABDIMAS BSI, 2022.

Safitri, W., Hermiati, N. F., Hartati, N., & Huda, M. (2022). Pelatihan Pembuatan Titik Google Maps Fasilitas Sosial Desa Mekarmukti Cikarang. TERANG, 5(1), 27-37.

Downloads

Published

2023-07-31

How to Cite

Cynarawita Firjatullah, & Sonja Andarini. (2023). Peningkatan Brand Awareness Dengan Pemanfaatan Digital Marketing Pada UMKM “RKT Kitchen”. Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia Sejahtera, 2(3), 164–172. https://doi.org/10.59059/jpmis.v2i3.314