Analisis Sistem Dan Prosedur Dasi Sebagai Sarana Proses Pembayaran Klaim Santunan Asuransi Sosial Pada Pt Jasa Raharja Atas Korban Kecelakaan Lalu Lintas Di Kabupaten Pati

Authors

  • Jauhariyatun Nafi’ah Universitas Islam Indonesia, Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.59059/mutiara.v2i2.1066

Keywords:

DASI, Payment of insurance compensation claims

Abstract

This research aims to find out and analyze the Jasa Raharja Corporate Data (DASI) system and procedures for Jasa Raharja Pati Regency. The research method used by the author is descriptive qualitative with the aim of knowing or analyzing events that occur in the field according to existing facts so that the true conditions can be known. In this report, researchers provide information according to what happened to the research object. Based on the research results, the use of DASI has been fully implemented and provides convenience felt by employees, namely the level of quality and work efficiency produced even though sometimes there are still some system or network problems. Apart from that, due to the large number of accident victims received, services need to be improved. The author considers that to maximize work performance and productivity, it is necessary to require more professional human resources in carrying out DASI operations.

References

Asri, K. N., Saptono, H., & Njatrijani, R. (2017). Pelaksanaan Asuransi Sosial pada PT. Jasa Raharja (Persero) terhadap Korban Kecelakaan Lalu Lintas di Kota Semarang. Diponegoro Law Journal, 6(2), 1-17.

Putri Alannurry, Devi. (2020). Studi Kualitatif pada Penggunaaan Sistem Informasi Data Korporasi Jasa Raharja (Dasi-Jr)(Studi Kasus: PT. Asuransi Jasa Raharja (Persero) Cabang Jember) (Doctoral dissertation, Fakultas Ilmu Komputer Universitas Jember).

Marbun, Y. R. (2022). Analisis Sistem dan Prosedur Pembayaran Klaim Kecelakaan dalam Upaya Meningkatkan Pengendalian Intern pada PT Jasa Raharja Perwakilan Medan.

Rahayu, A. (2021). Analisis Sistem Akuntansi dan Prosedur Pembayaran Klaim Asuransi Kecelakaan Lalu Lintas pada PT Jasa Raharja (Persero) Kantor Perwakilan Malang (Doctoral dissertation, STIE Malangkucecwara).

Sari, A. U. R. (2022). Sistem Informasi Akuntansi Biaya Pt. Medco E&P Indonesia (Doctoral dissertation, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta).

Saripah, I. (2021). Prosedur Klaim Santunan dengan Sistem Over Booking Terhadap Korban Kecelakaan pada PT Jasa Raharja Kantor Perwakilan Tasikmalaya (Doctoral dissertation, Universitas Siliwangi).

Sudarto, S., Sufarnap, E., Ulfah, R., & Amalia, C. (2020, July). Analisis Kesuksesan Implementasi Sistem Informasi dengan Menggunakan Model Delon & McLean. In Prosiding Seminar Nasional Riset Information Science (SENARIS) (Vol. 2, pp. 169-177).

Syafa, S. S. N. (2021). Prosedur Penggunaan Aplikasi Jasa Raharja–Ku dalam Pengajuan Klaim Santunan pada PT Jasa Raharja Kantor Perwakilan Tasikmalaya (Doctoral dissertation, Universitas Siliwangi).

Vanocy, D. S., & Rafiie, S. A. K. (2022). Analisis Implementasi Sistem Informasi Data Korporasi Jasa Raharja (DASI-JR) Dalam Meningkatkan Produktivitas Kerja Pegawai PT Jasa Raharja Perwakilan Meulaboh. Musamus Journal of Public Administration, 5(1), 079-089

Widiastuti, N. M. D., Wijoyo, S. H., & Brata, A. H. (2019). Analisis kinerja sistem informasi data korporasi jasa raharja (DASI-JR) dengan menggunakan metode PIECES. Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 3(8), 7752-7758.

Downloads

Published

2024-01-26

How to Cite

Jauhariyatun Nafi’ah. (2024). Analisis Sistem Dan Prosedur Dasi Sebagai Sarana Proses Pembayaran Klaim Santunan Asuransi Sosial Pada Pt Jasa Raharja Atas Korban Kecelakaan Lalu Lintas Di Kabupaten Pati. Mutiara : Jurnal Penelitian Dan Karya Ilmiah, 2(2), 78–86. https://doi.org/10.59059/mutiara.v2i2.1066

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.