Pembuatan Katalog Produk Menggunakan Canva Sebagai Media Promosi Pada Warkop R. Basman Malang

Authors

  • Hafidh Ardiyansyah Suwandi Politeknik Negeri Malang
  • Dwi Sudjanarti Politeknik Negeri Malang

DOI:

https://doi.org/10.59059/mutiara.v2i1.837

Keywords:

Product Catalog, Promotional Medium, Canva

Abstract

Warkop R.Basman promotes with word of mouth brochures and through whatsapp. The purpose of this research is to create promotional media in the form of a product catalog using Canva which displays a design according to the criteria for a good catalog at Warkop R.Basman Malang, to improve promotional media to consumers.

This research uses the type of action research involving 15 respondents consisting of 1 owner, 2 marketing experts, 2 design experts, and 10 consumers. This action research was conducted up to cycle II.

Based on the EPIC theory (Emphaty, Persuasion, Impact, and Communication) and from the results of distributing questionnaires, the average score is very effective.

From the details of the EPIC average score, it can be concluded that the creation of promotional media through product catalogs made using Canva, can be declared very effective as promotional media.

References

Alma, B. (2010). Pengantar Bisnis. Bandung: Alfabeta.

Alma, B. (2014). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran. Bandung: Alfabeta.

Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: PT Rineka Cipta.

Hasan, D. I. (2017). Aplikasi Adobe After Effect CS 4 Dalam Pembuatan Video Iklan Sebagai Media Promosi Di Toko Aneka Sport Malang. Jurnal Aplikasi Bisnis, 3.

Jatmiko, D., & Utomo, H. (n.d.). Desain Catalog Dengan Menggunakan Coreldraw Sebagai Media Promosi Pada Klek.ID. Jurnal Aplikasi Bisnis, 3.

Kotler, P., & Amstrong, G. (2017). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Indeks.

Leryan, L. P. A., Damringtyas, C. P., Hutomo, M. P., & Printina, B. I. (2018). the Use of Canva Application As an Innovative Presentation Media Learning History. 190–203.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019, Juni). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common, 3, 71-80.

Renaldi. (2021). Desain Katalog Produk Sebagai Pengembangan Media Promosi Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen Pada UKM Multi Karya Beton Tuban Dengan Menggunakan Adobe Photoshop. Jurnal Aplikasi Bisnis.

Saputra, J. P., & Pribadi, J. D. (2019). Pembuatan Media Pemasaran Langsung Dalam Bentuk Katalog Produk Dengan Menggunakan Photoshop Di Peaberry Coffee Malang. Jurnal Aplikasi Bisnis.

Thania, A., & Pribadi, J. D. (2022). Pembuatan Desain Katalog Online Instagram Dengan Menggunakan Aplikasi Canva Sebagai Media Promosi Untuk Menarik Minat Beli Pada Sulungs Food Kabupaten Pemalang. Jurnal Aplikasi Bisnis.

TUGU MALANG ADMIN. (2019, Maret 5). Kafe di Malang yang Tumbuh dan Tumbang. Retrieved Januari 19, 2023, from kumparan.com: https://kumparan.com/tugumalang/kafe-di-malang-yang-tumbuh-dan-tumbang-1551768038570428054

Wakidi, Bambang. Membuat katalog produk yang baik. Retrieved Januari 19, 2023, from https://goklatenjualango.blogspot.com/membuat-katalog-produk-yang-baik.html Dinamika

Downloads

Published

2023-12-16

How to Cite

Hafidh Ardiyansyah Suwandi, & Dwi Sudjanarti. (2023). Pembuatan Katalog Produk Menggunakan Canva Sebagai Media Promosi Pada Warkop R. Basman Malang. Mutiara : Jurnal Penelitian Dan Karya Ilmiah, 2(1), 28–36. https://doi.org/10.59059/mutiara.v2i1.837