Starategi Pemasaran Bank BTN Syariah Untuk Meningkatkan Jumlah Nasabah Terhadap Produk KPR Pada BTN Syariah KCP Setiabudi Mengunakan Analisis Soar

Authors

  • Ibnu Syawali Manurung Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

DOI:

https://doi.org/10.59059/maslahah.v2i2.1102

Keywords:

KPR, BTNS, SOAR

Abstract

The high demand for new houses combined with the large number of marriages has led to an increase in demand for livable houses. The role of BTN as a housing credit (KPR) provider entrusted by the state takes an important role as the main capital in Indonesia. BTNS SETIA BUDI is one of the BTN banks located in the city of Medan, it contains sharia principles, providing the best service to attract mortgage loan customers using sharia principles. Therefore, BTNS Setia Budi must improve its marketing strategy as an important capital to support mortgage financing. The author took the title of this research to determine the effectiveness of BTNS's marketing strategy using SOAR analysis with a qualitative method taking sources of information from existing journals and direct interviews with BTNS Setia Budi staff.

 

 

 

References

Aditya, M. A. (2015). Strategi Pemasaran Terhadap Produk Kpr Btn Syariah Bersubsidi Bagi Masyarakat Berpenghasilan Rendah Di Btn Syariah . Institusional Repository Uin Syarif Hidayatukkah Jakarta .

M Aliyuddin Al Musawwa, L. H. (2023). Strategi Pemasaran Syariah Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Produk Tabungan Haji Dan Umroh Ib Pada Btn Syariah Kcps Gresik. Jurnal Tabarru’ : Islamic Banking And Finance.

Muliayana, N. (2023). Strategi Pemasaran Jemput Bola Dalam Meningkatkan Minat Nasabah Terhadap Pembiayaan Kpr Bersubsidi Pada Btn Syariah Banjarmasin . Perpustakaan Uin Antarsari Banjarmasin .

Novianti, M. (2016). Strategi Pemasaran Terhadap Produk Kpr Btn Sejahtera Ib Di Btn Syariah Di Tinjau Dari Analisis Swot . Universitas Islma Negeri Walisongo Semarang .

Novianty, M. (2020). Strategi Pemasaran Terhadap Produk Kpr Btn Sejahtera Ib Di Btn Syariah Ditinjau Dari Analisis Swot . Electrobic Thesee Institut Agama Islam Negeri Ponorogo .

Rachmat Tri Yuli Yanto, A. L. (2020). Pengaruh Personal Sellingterhadap Pencapaian Penjualan Pada Produk Pembiayaan Kpr Bersubsidi Di Bank Btn Syariah Bandung. Jurnal Bisnis Dan Pemasaran .

Downloads

Published

2024-02-13

How to Cite

Ibnu Syawali Manurung. (2024). Starategi Pemasaran Bank BTN Syariah Untuk Meningkatkan Jumlah Nasabah Terhadap Produk KPR Pada BTN Syariah KCP Setiabudi Mengunakan Analisis Soar . Maslahah : Jurnal Manajemen Dan Ekonomi Syariah, 2(2), 342–355. https://doi.org/10.59059/maslahah.v2i2.1102