Analisis Minat Masyarakat Memiliki Asuransi Syariah (Studi Kasus Kabupaten Padang Lawas Kecamatan Aek Nabara)
DOI:
https://doi.org/10.59059/jupiekes.v1i4.489Keywords:
Premium, Product, And Interest.Abstract
This research aims to find out the influence of premiums on public interest in the district. Padang Lawas District. Aek Nabara. To find out the influence of products on public interest in Kab. Padang Lawas District. Aek Nabara. To determine the influence of premiums and products on public interest in the district. Padang Lawas District. Aek Nabara The research used was descriptive qualitative. The research results show that based on the results of the partial test (t test), premiums have a significant effect on public interest in having sharia insurance in Aek Nabara Barumun. Partial test results (t test), Product on public interest in having sharia insurance in Aek Nabara Barumun. Simultaneous test results (F test), premiums and products simultaneously have a significant effect on people's interest in having sharia insurance at Aek Nabara Barumun.
References
Ajib, M. (2019). Asuransi Syariah (Cetakan Pertama). Jakarta: Rumah Fiqih Publishing.
Amrin, A. (2011). Meraih Berkah Melalui Asuransi Syariah. Jakarta: Gramedia.
Asnaini, & Yustati, H. (2017). Lembaga Keuangan Syariah: Teori dan Praktiknya Di Indonesia. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Erlina. (2007). Metodologi Penelitian Bisnis : Untuk Akuntansi dan Manajemen, Cetakan Pertama. Medan:USU Press.
Fatwa Dewan Syariah Nasional Nomor 21/DSN-MUI/X/2001 Tentang Pedoman Umum Asuransi Syariah.
Hidayatullah S. (2012). Qawaidh Fiqhiyyah dan Penerapannya dalam Transaksi Keuangan Syri’ah Kontemporer (Mu’amalat Maliyyah Islamiyyah Mu’ashirah). Jakarta: Gramata Publishing.
Huda, N., & Nasution, M. E. (2012). Investasi Pada Pasar Modal Syariah. (Edisi Revi). Jakarta: Kencana..
Husein. 2007. Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis. Edisi Pertama Cetakan Kedua.. Jakarta: Raja Grafindo Perkasa.
Nachrowi, N. D., & Usman, H. (2006). Pendekatan Populer dan Praktisi Ekonometrika untuk Analisis Ekonomi dan Keuangan. Lembaga Penerbit Fakultas Universitas Indonesia
Nugroho, J.S. (2013). Prilaku Konsumen : Konsep dan Implikasi untuk Strategi dan Penelitian, Pemasaran, Jakarta : Prenada Media Group.
Mannan, M.A. (1997). Teori dan Praktek Ekonomi Islam. Yogyakarta: Dana Bhakti Prima Yasa.
Philip, K. (1997). Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Pengandalian. Edisi Kelima, Jakarta. Erlangga.
Peraturan Menteri Keuangan, (2010). Pasal 3 ayat 1,2 dan 3 Peraturan menteri keuangan No. 18/PMK.010/2010 tentang penerapan prinsip dasar penyelenggaraan usaha asuransi dan usaha reasuransi dengan prinsip syariah
Pusat Bahasa Departemen Pendidikan Nasional, (2001). Kamus Besar Bahasa Indonesia, Jakarta. Balai Pustaka.
Purwosutjipto, (1983). Pengertian Pokok Hukum Dagang, jilid 3, Jakarta.S.
Silviyanti, S. (2020). Pengaruh Premi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah PT Asuransi Takaful Keluarga Kota Bengkulu. IAIN Bengkulu.
Sitous, N. (2014). Jenis-jenis Asuransi. https://www.car.co.id/id/ruang-publik/tips-trik/careinsurance/jenis-jenis-asuransi
Soemitra, A. (2017). Bank Dan Lembaga Keuangan Syariah. Kencana.
Soemitra, A. (2019). Hukum Ekonomi Syariah Dan Fiqh Muamalah. PRENADIA GROUP.
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Bisnis, Alfabeta..
Suci, H. (2020) Statistika Dasar. Jakarta: Pustaka Ilmu.
Syahrum dan Salim, (2012). Metodologi Penelitian Kuantitatif, Bandung: Citapustaka Media.
Triandaru.. (2006) Bank Dan Lembaga Keuangan Lain, Jakarta:Salemba Empat.
Wirjono Prodjodikoro. (1994). Hukum Asuransi di Indonesia, Jakarta.