Perkembangan Sosial Emosional Anak Usia Dini Dalam Penggunaan Gadget
DOI:
https://doi.org/10.59059/tarim.v5i3.1333Keywords:
Gadgets, socio-emotional development, early childhoodAbstract
Currently, technological advancements are progressing rapidly, and various modern inventions are aimed at enchancing human mobility and freedom of movement in daily life. One example of rapidy developing technology is gadgets. This journal aims to understand the impact of gadgets in the socio-emotional development of young children. The authors of this journal employed a literature review research method. The use of gadgets in early childhood has a significant impact on their socio-emotional deveploment, both positive and negative, depending on the duration, content, and contet of usage
References
Apriani, H., Sumardi, & Elan. (2022). Dampak Penggunaan Gadget Terhadap Perkembangan Emosional Anak Usia 5-6 Tahun (Studi Kasus di SPS Taam Annuur Kota Tasikmalaya). Jurnal Kewarganegaraan, 6(2), 4406–4416. http://download.garuda.kemdikbud.go.id/article.php?article=3035005&val=20674&title=Dampak Penggunaan Gadget Terhadap Perkembangan Emosional Anak Usia 5-6 Tahun Studi Kasus di SPS Taam Annuur Kota Tasikmalaya
Damayanti, E., Ahmad, A., & Bara, A. (2020). Dampak Negatif Penggunaan Gadget Berdasarkan Aspek Perkembangan Anak Di Sorowako. Martabat: Jurnal Perempuan dan Anak, 4(1), 1–22. https://doi.org/10.21274/martabat.2020.4.1.1-22
Herliani, H. A., Febriyanti, F., & Atika, N. (2022). Perkembangan Sosial Emosional Anak Usia Dini Dalam Penggunaan Gadget Di Desa Sembadak Kabupaten Ogan Ilir. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2), 13155–13162. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/4535%0Ahttps://jptam.org/index.php/jptam/article/download/4535/3825
Hidayat, A., & Maesyaroh, S. S. (2022). Penggunaan Gadget pada Anak Usia Dini. JURNAL SYNTAX IMPERATIF : Jurnal Ilmu Sosial dan Pendidikan, 1(5), 356. https://doi.org/10.36418/syntax-imperatif.v1i5.159
Nihaya, F., Rahmawati, A., & Nurjanah, N. E. (2024). Dampak Penggunaan Gadget Pada Perilaku Sosial Anak Usia 5-6 Tahun. Kumara Cendekia, 12(1), 85. https://doi.org/10.20961/kc.v12i1.65867
Octaviana, E., & Asih, S. W. (2022). Analisis Penggunaan Gadget pada Perkembangan Sosial Emosional Anak di PAUD Darul Aman Kabupaten Temanggung. Jurnal Ilmu Pendidikan dan Sains Islam Interdisipliner, 1(1), 53–62. https://doi.org/10.59944/jipsi.v1i1.15
Pardede, R., & Watini, S. (2021). Dampak Penggunaan Gadget Pada Perkembangan Emosional Anak Usia Dini di TK Adifa Karang Mulya Kota Tangerang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(2), 4728–4735. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/1633
Purwaningtyas, F. D., Septiana, Y., Aprilia, H., & Candra, G. (2023). Dampak Penggunaan Gadget Terhadap Perkembangan Psikologi Pada Anak Sekolah Dasar. Jurnal Psikologi Wijaya Putra (Psikowipa), 4(1), 1–9. https://doi.org/10.38156/psikowipa.v4i1.84
Rismala, Y., Aguswan, Priyantoro, D. E., & Suryadi. (2021). Dampak Penggunaan Gadget Terhadap Perkembangan Sosial Anak Usia Dini. El-Athfal : Jurnal Kajian Ilmu Pendidikan Anak, 1(01), 46–55. https://doi.org/10.56872/elathfal.v1i01.273
Siregar, I. S. (2022). Dampak Penggunaaan Gadget Pada Anak Usia Dini Studi Kasus Pada Anak Usia Dini Desa Siolip. Jurnal Pendidikan Islam Anak usia Dini, 2(1), 140–153.
Wulandari, D., & Lestari, T. (2021). Pengaruh gadget terhadap perkembangan emosi anak. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(1), 1689–1695. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/1162?articlesBySameAuthorPage=2
Yana, M. (2021). Dampak Penggunaan Gadget Pada Anak Usia Dini ( Studi Kasus Di Tk Elekrina Kertapati Palembang). PERNIK : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 2(1), 78–93. https://doi.org/10.31851/pernik.v2i2.3840
Yumarn, I. (2017). PENGARUH GADGET TERHADAP ANAK USIA DINI. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 8, 5–24. http://repo.iain-tulungagung.ac.id/5510/5/BAB 2.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ta'rim: Jurnal Pendidikan dan Anak Usia Dini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.